Serialowe podsumowanie roku



Wiem, że to trochę dziwnie wygląda, ze dopiero dzisiaj dostarczam wam moje podsumowanie serialowe. Ale czy to ważne kiedy dostarcza się takie informacje ważne jest to, żeby się pojawiły a kiedy to jest indywidualna sprawa. Mimo, że niezbyt dużo przez poprzedni rok obejrzałam to i tak zrobię taką swoją listę moich ulubionych seriali jak i tych najgorszych, chociaż tych drugich będzie znacznie mniej, więc bardzo przepraszam was za to. W takim razie zapraszam was na moje serialowe podsumowanie.

Najlepsze seriale

1. LegionProjekt oparty na komiksach z serii X-MenLegion opowiada historię Davida Hallera. Od momentu, gdy był nastolatkiem, David zmagał się z chorobą psychiczną. Zdiagnozowano u niego schizofrenię i wielokrotnie leczono w szpitalach. Bohater po dziwnym kontakcie z jednym z pacjentów zaczyna zdawać sobie sprawę, że głosy, które słyszy, i wizje, które czasem pojawiają się przed jego oczami, mogą być prawdziwe.

Na pierwszy ogień idzie pierwszy sezon nowego serialu od Fox, który wciągnął mnie niesamowicie w ten pokręcony, mutantów świat. Oczywiście nie jest to powiązane z x-menami chociaż z tego co mi wiadomo występuje on w komiksach z nimi związany, w serialu tak nie będzie. Nawet nie mamy co na to liczyć i bardzo dobrze. Jest to kompletnie coś innego i jestem nadal pod ogromnym wrażeniem, że na coś takiego mogli wpaść twórcy. Jest to mroczny, psychodeliczny serial i o którym długo nie zapomnicie i oczywiście jest kilka krwawych wątków, więc przygotujcie się na to.

2. Mindhunter


Na drugim miejscu ląduje nie tak dawno obejrzany serial od Netflixa. Zdaję sobie sprawę, że jest wiele ciekawszych w tym roku seriali kryminalnych, ale jako, że nie obejrzałam ich za dużo to niestety nie mogę się wypowiedzieć na ich temat. Puki co jest to sen z tych seriali, które gorąco polecam, bo zagłębianie się w logikę psychopatów jest czymś na prawdę ciekawym i jestem pod ogromnym wrażeniem tak dobrze zrealizowanego serialu.

3. Stranger thingsKiedy znika mały chłopiec, jego matka musi stawić czoło przerażającym siłom, żeby go odzyskać.

Drugi sezon tego świetnego serialu bardzo mi się spodobał i pochłonęłam go w dwa dni oczywiście z przerwami. Nie sądziłam, że jest to aż tak dobry serial i takie mroczne światy z różnymi potworami to jest coś co lubię i to nawet bardzo. Ciekawa jest gra aktorska dzieciaków, którzy odgrywają tutaj na prawdę istotną rolę o czym już dla was pisałam.

4. Opowieść podręcznejAkcja serialu pt.: The Handmaid’s Tale toczy się w dystopijnej przyszłości. Główna bohaterka jest zmuszona, by żyć w konkubinacie pod fundamentalistyczną, teokratyczną dyktaturą. Produkcja jest oparta na powieści Margaret Atwood pod tym samym tytułem.

Ukazanie utopijnego świata gdzie kobiety służą jako podręczne jest czymś strasznym i nie chciałabym nigdy żyć w takim świecie. Świetnie ten serial obrazował ten cały świat i jak bardzo jest on brutalny. To jest straszne jak można tak traktować kobiety, jak można je tak poniżać i traktować jak przedmiot. Jeśli jeszcze zastanawialiście się czy warto obejrzeć ten serial to jak najbardziej go wam polecam.

5. Big little liesKiedy Madeline i Celeste biorą pod swoje skrzydła nową w mieście samotną matkę o imieniu Jane, żadna z nich nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo wpłynie na wszystkich przybycie tej kobiety i jej syna. Serial jest oparty na powieści Liane Moriarty o tym samym tytule.

Jedna z lepszych produkcji z poprzedniego roku, który zdobył Złote globy, więc coś to znaczy. Jestem zachwycona tym serialem i to w jaki sposób został on poprowadzony. Muszę przyznać, że niezbyt mnie ta produkcja do siebie kusiła to jednak dałam jej szansę i nie żałuję tej decyzji. Gra aktorska widać, że jest na wysokim poziomie, bo jednak grają tam bardzo dobrze znane aktorki jak i aktorzy, więc nie ma co się dziwić, że produkcja wyszła tak dobra.

6. American VandalAmerican Vandal to serial z gatunku mockumentary, który parodiuje produkcje dokumentalne Netflixa. Nowa satyra składa się z ośmiu części trwających po pół godziny. Głównym bohaterem jest Dylan Maxwell, który został oskarżony o pomalowanie aut na szkolnym parkingu.
Nie tak nowy serial kolejny raz od Netflixa i tym jest to parodia seriali kryminalnych. Kolejny raz byłam niezbyt nastawiona i na tą produkcją to jestem z niej zadowolona. Sądziłam, że będzie poprowadzona w taki głupkowaty sposób i z tego powodu nie chciałam się za to zabierać, ale grubo się myliłam. Jest tutaj zachowana powaga sytuacji i rozwikływanie zagadki zajęło tylko 4 godziny. Nie jest to długi serial jak widać i bardzo szybko się ogląda tą produkcję, co jest dużym plusem.

7. Big mouth
Serial Big Mouth skupia się na przyjaciołach z prawdziwego życia, Nicku Krollu i Andrew Goldbergu, którzy przeżywają przygody z okresu dojrzewania.

Animacja od Netflixa, która muszę przyznać bardzo mi się spodobała przez temat, który porusza. Jestem zdania, że warto omawiać temat dojrzewania, bo niestety żyjemy w takch czasach, że jest mnóstwo młodych matek, który nie znają swojego ciała, bo nikt z nimi nie chciał na te tematy rozmawiać. Taki serial jest czymś na prawdę pomocnym i każda nastoletnia osoba a nawet i ta starsza powinna dowiedzieć się o tej produkcji.

8. Gra o tronGra o tron to ekranizacja siedmioczęściowej sagi Pieśń Lodu i Ognia autorstwa George’a R.R Martina. Serial opowiada o walce siedmiu królestw o kontrolę nad Żelaznym Tronem.

Wiem, że w tym roku poziom tego serialu spadł, ale jako fanka Gry o tron musi być on na tej liście. Te turbo podróże nie jedną osobę irytowały, ale mi to nie przeszkadzało aż tak bardzo. W tym sezonie w końcu mogłam chłonąć bitwy, które były spektakularne i przez większość odcinków zdziwienie z twarzy mi nie schodziło. Jak również te widoki to coś niesamowitego i czekam z niecierpliwością na ostateczny sezon szkoda tylko, że dopiero pojawi się za rok. Jeśli ciekawi was moje zdanie zapraszam was na ten wpis.

9. RiverdaleRiverdale to projekt oparty na komiksach wydawnictwa Archie Comics. Akcja dzieje się we współczesności i skupia się na znanych postaciach: Archie, Betty i Veronice oraz ich przyjaciołach. Serial odkrywa przed widzami surrealizm małomiasteczkowego życia i skupia się na mroku i dziwactwach skrytych za fasadą zwyczajności.

W tym przypadku biorę pod uwagę tylko i wyłącznie pierwszy sezon, który na prawdę wywarł na mnie duże wrażenie. Zagłębianie się w kryminalne sprawy to jest coś co od dłuższego czasu na prawdę lubię i jako, że jest to serial w dużej mierze skierowany do młodzieży to jak najbardziej to kupuję. Co do dwójki niestety poziom spadł i kilka wątków popsuło całość, więc nie uwzględniam jej na tej liście. Pierwsza część była bardziej unikatowa i tak bardziej delikatna przez co miło się oglądało i z zapartym tchem śledziło się losy naszych postaci.

10. 13 powodów
Serial pt.: 13 Reasons Why jest oparty na bestsellerze Jaya Ashera. Opowiada o nastolatku, Clayu Jensenie, który pewnego dnia wraca ze szkoły i znajduje tajemnicze pudełko zaadresowane do niego. W środku są nagrania wykonane przez jego przyjaciółkę, Hannah Baker, która dwa tygodnie wcześniej popełniła samobójstwo. Na taśmach dziewczynka ujawnia 13 powodów, dla których zdecydowała się zakończyć swoje życie.

Muszę przyznać, że dość ciężka produkcja i nie dla każdej osoby się spodoba przez poruszany temat, którym jest samobójstwo. Mnie jak najbardziej ta produkcja kupiła, chociaż chyba niepotrzebnie robią drugi sezon, bo zostało wszystko wyjaśnione. Pokazane zostały 13 powodów dla których dziewczyna skończyła ze swoim życiem, kto się przyczynił do tego i w jaki sposób, to jest coś ciekawego.

Najgorsze seriale

1. In humansPo tym jak Królewska Rodzina Inhumans zostaje rozbita przez wojskowy bunt, jej członkowie cudem uciekają na Ziemię na Hawaje. Ich nieoczekiwana styczność z tym światem i ludzkością może nie tylko uratować ich samych, ale też Ziemię.

Najgorszy serial jednogłośnie został inhumans. Nie sądziłam, że można coś tak beznadziejnego stworzyć i to jeszcze Marvel. Niestety najlepszym się też zdarza i to jakoś dość często. Muszę przyznać, że nic tam nie trzyma się ładu ani składu. Postacie są płytkie i pozbawione sensu. Ja nie wiem jak można coś takiego stworzyć, ale niestety muszą się trafiać takie pozycje, bo nudno by było oglądać same dobre produkcje.

2. Iron FistFinn Jones wciela się w Daniela Randa – mistrza sztuk walki, który powraca do Nowego Jorku i rozpoczyna karierę superbohatera.

Kolejna produkcja od Marvela, która zajmuje na prawdę honorowe miejsce. Dawno nie czułam się taka zażenowana oglądając jakąś produkcję. Muszę przyznać z ręką na sercu, że te dwie produkcje zmuszałam się, żeby obejrzeć choć trochę tego wszystkiego, bo uwierzcie mi tego nie da się tak dla rozrywki oglądać. Tłuką się tutaj bo tak i nawet w pełni nie zostało to wyjaśnione. Z resztą tutaj nic nie jest wiadome

3. The MickThe Mick jest serialem skupiającym się na postaci Mackenzie „Mickey” Murphy, która jest pyskatą palaczką. Kobieta przeprowadza się do Greenwich, by zaopiekować się rozpieszczonymi dziećmi swojej bogatej siostry, która musiała uciekać z kraju, by uniknąć rządowego oskarżenia. Mackenzie szybko zdaje sobie sprawę z tego, co już wszyscy wiedzą – że cudze dzieci są okropne.

Zmusiłam się na obejrzenie kilku odcinków tej durnej komedii i niestety nie byłam w stanie jej dokończyć. Głupia komedia, której nie sposób obejrzeć, jak w sumie większość komedii za które się zabieram. Nie jestem w stanie od dłuższego czasu obejrzeć jakiejkolwiek komedii, bo niemiłosiernie wkurzają mnie.

4. Powerless

 
Powerless to serial komediowy oparty na komiksach DC, który opowie o pracownikach agencji ubezpieczeniowej w świecie superbohaterów.

Komedia od DC, którą żałuję, że włączyłam. Większość seriali od DC muszę przyznać, że nie są takie złe niestety ta wyszła im beznadziejnie. W sumie dlatego jest ona na tej liście. Z jednej strony jest śmieszna i to czasem ciekawie się ogląda ale tych wszystkich postaci zachowanie jest dość dziwne i ciężko mi uwierzyć co właśnie się tam wydarzyło. Niestety takich scen było aż za dużo i czułam zażenowanie oglądając ją.

5. RansomSerial Ransom jest inspirowany zawodowymi doświadczeniami Laurenta Combalberta, który wraz ze swoim partnerem, Marwanem Merym, jest uznawany za jednego z najlepszych negocjatorów na świecie. Razem podróżują po świecie, by pomagać korporacjom i agencjom rządowym w rozwiązywaniu konfliktów i przeprowadzaniu negocjacji.

Ostatnia propozycja nie wypadła aż tak beznadziejnie jak reszta, ale niestety oglądałam lepsze seriale kryminalne chociaż nie mam pojęcia czy tak można to nazwać i ten wychodzi na prawdę mizernie. Uważam, że mogli się bardziej postarać, bo miał on potencjał niestety nie został on wykorzystany i tak, więc znajduję się na mojej liście.


Mam nadzieję, że nikt nie poczuł się urażony i zaakceptujecie moją decyzję. Tak jak wspomniałam nie obejrzałam w ciągu tamtego roku dużo seriali więc tak mizernie wygląda moje podsumowanie. Mam nadzieję, że kiedyś nadrobię inne seriale, ale oczywiście decyzji już nie będę zmieniać pod tym względem.

W komentarzach piszcie swoje rankingi seriali, które waszym zdaniem są najlepsze jak i najgorsze. Z chęcią poznam i wasze zdanie. Oczywiście jeśli pisaliście na swoim blogu takie podsumowanie to z chęcią je przejrzę.

Komentarze

  1. Opowieść podręcznej chciałabym zobaczyć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To gorąco polecam obejrzeć, bo na prawdę ciekawa i mocna produkcja :)

      Usuń
  2. O MAMUŚ!! troszkę tego jest a sama nie znam ani jednego. Jedynie o GoT słyszałam lecz też nie oglądałam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie masz rację trochę tych seriali się nazbierało i tak w sumie to nie są wszystkie, które obejrzałam przez poprzedni 2017 rok :) gorąco polecam nadrobić a może właśnie spodobają się tobie te produkcje :)

      Usuń
  3. Słyszałam tylko o grze o tron, raczej nie oglądam seriali, choć 13 powodów mnie zaciekawiło.. Może znajdę czas, by obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam od czasu do czasu obejrzeć jakieś seriale, bo jest ich na prawdę sporo i mam nadzieję, że obejrzysz te 13 powodów :).

      Usuń
  4. Opowieść podręcznej mnie ciekawi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam obejrzeć, bo wątpię byś zawiodła się na nim :)

      Usuń
  5. Nie widziałam żadnego, ale 3 zapowiada się super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą, jest to jeden z lepszych seriali :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Mi to niestety zbytnio nie przypadł do gustu, ale każdy ma przecież inny gust :)

      Usuń

Prześlij komentarz