Kolejność oglądania filmów Marvela


Zdaję sobie sprawę, że kilka dni temu do kin trafiła najnowsza produkcja od Marvela, czyli Avengers: Wojna bez granic. Chciałabym przedstawić wam kolejność oglądania wszystkich do tej pory produkcji od MCU. Których jest na prawdę spora ilość, ale moim zdaniem nawet osoba stykająca się pierwszy raz z najnowszym filmem połapie się o co chodzi. Chociaż moim skromnym zdaniem lepiej nadrobić te wszystkie produkcje i wiedzieć tak na prawdę co tam się działo od 2008 roku z naszymi bohaterami, ale jak wspomniałam nie jest to warunek konieczny. Dlatego bez zbędnego gadania przechodzę do sedna sprawy.

Tak dla jasności nie będę zamieszczać tutaj żadnych seriali, ponieważ puki co nie obejrzałam żadnego, jak i filmów krótkometrażowych, czyli Marvel One Shot. Chociaż nigdy nie wiadomo, bo może w najbliższym czasie poświęci im czas i zamieściłabym krótkie opisy na ich temat.



I faza Avengers
2008  Iron Man
2008  Incredible Hulk
2010  Iron Man 2
2011  Thor
2011  Captain America: Pierwsze starcie
2012  Avengers




II faza Avengers
2013  Iron Man 3
2013  Thor: Mroczny świat
2014  Kapitan Ameryka: Zimowy żołnierz
2014  Strażnicy galaktyki
2015  Avengers: Czas Ultrona
2015  Ant-man




III faza Avengers
2016  Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów2016  Doktor Strange2017  Strażnicy galaktyki vol 22017 Spider-man: Homecoming2017  Thor: Ragnarok2018  Czarna pantera




Kolejność oglądania produkcji MCU
1. Kapitan Ameryka: Pierwsze starcie
2. Iron Man
3. Iron Man 2
4. Incredible Hulk
5. Thor
6. Avengers
7. Iron Man 3
8. Thor: Mroczny świat
9. Kapitan Ameryka: Zimowy żołnierz
10. Strażnicy galaktyk
11. Strażnicy galaktyki vol 2
12. Avengers: Czas ultrona
13. Ant-man
14. Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów
15. Doktor Strange
16. Spider-man: Homecoming
17. Thor: Ragnarok
18. Czarna pantera

Komentarze

  1. Nie oglądałam ani jednej części Avengers, więc trudno mi coś powiedzieć. Jeśli chodzi o Marvela to przemawia do mnie serial Jessika Jones.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam, bo na prawdę bardzo ciekawe są to produkcje :) ja to akurat seriali nie oglądam, ale tam niestety nie ma żadnych powiązań :)

      Usuń
  2. Ja jestem fanką Iron Mana, bo... jakie on ma piękne oczy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie oglądałam tych filmów, kilka tytułów kojarzę ale tak naprawdę zbyt wiele mi nie mówią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdego co innego interesuje i nie każdemu odpowiadają takie produkcje :)

      Usuń
  4. Byłam w kinie na nowej części i jestem zakochana. Nie będę mówić czemu, w kim i co złamało mi serduszko, bo nie chcę nikomu zepsuć filmu.. ale warto! :)
    Nawet mój chłopak, który niezbyt oglądał produkcje Marvela dał się wciągnąć w fabułę. :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo i chyba wielu osobom pękło serduszko, przez niektóre sceny :)

      Usuń
  5. yy sporo tego, ale te filmy mnie nie rajcują i mnie do nich nie ciągnie. dla mnie nudy. jedynie Hulk był znośny, ale oglądałam to jak byłam mniejsza, a jeśli chodzi o spider-man to porażka totalna dla mnie (homecoming!) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale może najnowsza produkcja przypadnie Ci do gustu, ale nie namawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz