Mroczny świat nastolatków, czyli recenzując Riverdale



Po skończeniu oglądania 2 sezonu Riverdale jestem zobowiązana do napisania wam krótkiej recenzji odnośnie pierwszego jak i drugiego sezonu  tego wciągającego skierowanego w dużej mierze do młodzieży serialu, który niesamowicie wciągnął mnie w ten świat pełen tajemnic.

Od jakiegoś czasu uwielbiam oglądać filmy jak i seriale, które są zainspirowane komiksami, chociaż ani jednego nigdy nie przeczytałam, ani wersji animowanych nie oglądałam, ale to chyba nie jest grzech. Niestety nie każdego stać na takie wydatki i na takie rzeczy trzeba mieć czas a ja mam jego ograniczony. Nie zmienia to faktu, że lubię sięgać po tego typu produkcje.

Przedstawienie świata gdzie młodzi ludzie zagłębiają się w sprawy kryminalne jest czymś na prawdę ciekawym i uwielbiam takie seriale gdzie trzeba rozwikłać jakieś zagadki. Gdzie główne postacie są narażeni na wielkie niebezpieczeństwo ale i tak walczą do końca o sprawiedliwość, bo przecież to jest najważniejsze.



W pierwszym sezonie wszystko wydaje się takie niewinne chociaż wydawało by się, że sprawa śmierci biednego chłopaka z zamożnej rodziny to coś okropnego to w drugim sezonie momentami miałam gęsią skórkę, bo podchodziło w taki typowy thriller z elementami horroru, bo podżynanie gardła chyba zalicza się do takich momentów. Mimo wszystko, ja bardzo lubię takie momenty, wiem brzmi to trochę creepy ale nie jestem jakąś sadystką, która lubi patrzeć  na cierpienie innych. Raczej chodzi o to, że lubię taki mroczny klimat gdzie nigdy nie wiadomo co się wydarzy. Chociaż dość podobnie było w pierwszym sezonie, ale tam jednak był taki lekki ton a tutaj czułam, że jest zbyt mrocznie. Chociaż już druga połowa nie jest taka straszna chociaż to już nie to samo co na początku było.

Przechodząc do konkretnego omawiania. Uwielbiam seriale poświęcone w znacznej mierze problemom nastolatków a rozwikływanie takich kryminalnych zagadek to już w ogóle dla mnie raj. A takich seriali w poprzednim roku było dość sporo więc jest w czym wybierać. Chociaż w pełni poświęcony młodzieży to chyba nie, chyba, że się mylę to przepraszam. W sumie w tym roku to się zmieniło i kilka ciekawych młodzieżowych seriali powstało. Oczywiście liczę żadnych związanych z magią i tego typu sytuacjami.



Tak po krótkiej analizie muszę stwierdzić, że kompletnie mi się nie podobały te wątki z wojnami dwóch gangów, które w drugiej części to wszystko zdominowały. Bardzo zepsuły klimat tego serialu i to dość mocno. Czułam, że to wszystko jest aż za bardzo przerysowane i nierealistyczne. A wielka szkoda, bo ciekawie się ta druga część zapowiadała. Mam nadzieję, że w tym nowym, trzecim sezonoe odcinki będą pozbawione tego, bo niezbyt ciekawie się to prezentuje. Chociaż z drugiej strony można było się domyśleć, że będzie coś takiego się działo i że będzie wojna pomiędzy nimi, ale taki sposób przedstawiania tego wszystko zepsuło efekt końcowy. Chociaż później trochę zaczęło to jakoś wszystko się zmieniać i w miarę dobrze się oglądało wątki wojny pomiędzy dwiema szkołami, które musiały połączyć jakby w jedność, co niosło za sobą różne skutki. Ale muszę przyznać, że niezbyt do końca obejrzałam drugi sezon jeśli o drugą część. Ale mimo wszystko ta wojna nie za ciekawie wygląda



Chociaż muszę przyznać, że druga część kompletnie nie skupia się na tej mrocznej postaci, która morduje mieszkańców Riverdale jak w pierwszej części, chociaż tak nie do końca, bo czasem pojawią się wątki z tą postacią, a raczej będziemy tutaj mieli kilka spraw do rozwiązania. Nie będzie to już tylko jakaś jedna sytuacja do wyjaśnienia, a jednak kilka i czasem ciężko połapać się w tym wszystkim. Co jest moim zdaniem dość dużym minusem, bo czasem ciężko połapać się w tym wszystkim co tam się dzieje.

Jeśli chodzi o zakończenie to oba w pełni mnie zszokowały chociaż w przypadku pierwszego sezonu znamy w pełni zakończenie i wiemy kto zabił i dlaczego natomiast koniec drugiego sezonu pierwszej części pozbawia nas tego i niczego się nie dowiadujemy, co trochę psuje. Zresztą jak można zauważyć drugi sezon zbytnio mnie nie wciągnął, ale i tak będę śledzić dalsze losy naszych bohaterów w drugiej części niestety wszystko jakoś się kąplikuje i za dużo jest tych wszystkich wątków przez co można się pogubić. Jest tam za dużo spraw niedokończonych i dodatkowo dochodzą kolejne co psuje trochę odbiór tego serialu.

Komentarze

  1. Kochana, gdyby wszyscy wielbiciele thrillerów i mrocznych momentów mieli być oskarżani o niecne zamiary to zabrakłoby sędziów by ich sądzić :-)
    Też nie lubię gangów i brutalnych scen naparzanek, czemu to ma służyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to :) pewnie każdy lubi sięgać po takie mroczne produkcje ;)
      Na pewno niczemu dobremu, takie zachowanie niczemu dobremu nie służy.

      Usuń
  2. Sezon 1 wydaje się być nawet fajny. Ale jakoś nie do końca jestem przekonana do tej produkcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) pierwszy sezon wypadł dobrze i jego warto obejrzeć :) niestety drugi sezon wypadł słabo i nawet nie warto za niego się brać, bo niektóre sceny są wepchnięte na siłę ;)

      Usuń

Prześlij komentarz