Halloweenowa lista horrorów


Jako, że już za kilka dni halloween chciałabym przedstawić wam listę horrorów z tego roku oprócz aktualnego miesiąca, które moim zdaniem zasługują na obejrzenie. A, że już jutro robię maraton to wypadało by przed weekendem wstawić.  Mam nadzieję, że znajdziecie coś dla siebie i życzę miłej lektury.


1. Autopsja Jane Doe
Dwaj śledczy, ojciec i syn, otrzymują zadanie, które wydaje się niczym nie odbiegać od normy: na odludziu znaleziono ciało zamordowanej pięknej dziewczyny. Badanie zwłok nie pozwala jednak ustalić przyczyny śmierci, zupełnie jakby ofiara wcale nie zmarła. Kolejne próby ustalenia tożsamości dziewczyny także nie dają rezultatu, zupełnie jakby ofiara nigdy nie żyła. Ambitni śledczy nie zamierzają jednak się poddać. Wkrótce ujawnią przerażające szczegóły związane ze śmiercią dziewczyny, które okażą się kluczem do odkrycia koszmarnej prawdy.


Horror ten puki co nie został przeze mnie obejrzany, ale patrząc po zwiastunach chyba szykuje się coś dobrego i wartego obejrzenia. Chociaż nie jest to pewnie wysoko budżetowa produkcja, ale mi tak przypadła do gustu. Opowiada o martwej dziewczynie, która będzie siała spustoszenie w kostnicy, więc jest się czego bać.

Edit: Horror już dość dawno przeze mnie obejrzany i gorąco polecam poświęcić tej produkcji czas. Choć rzadko sięgam po ten gatunek filmu, to jestem zdania, że produkcja została bardzo dobrze poprowadzona. Mimo, że nie kończy się zbyt dobrze, to i tak jest to produkcja warta obejrzenia. Pewnie jest to zasługa, że wykorzystany jest motyw zombie, który uwielbiam w produkcjach. Dodatkowo gra aktorska jest na wysokim poziomie, co jest dużym plusem tej produkcji.


2. Rings
Młoda kobieta, martwiąc się o swojego chłopaka, zafascynowanego informacjami o tajemniczym wideo, po obejrzeniu którego giną ludzie, decyduje się obejrzeć film za niego. Wkrótce odkrywa przerażającą prawdę: informacje są prawdziwe, a wideo zawiera tzw. film w filmie, o istnieniu którego nikt dotąd nie wiedział.

Horror, który wątpię bym kiedykolwiek obejrzała, ale jest mnóstwo ludzi, którzy z zapartym tchem oglądają trupy, które zostały zabite przez dziewczynkę z kasety, która po siedmiu dniach zabijała ich w straszny sposób.


3. Zło we mnie
W katolickiej szkole dla dziewcząt w Bramford zaczyna się przerwa świąteczna. Na miejscu, w opustoszałym z dnia na dzień internacie, pozostają wyłącznie Katherine (Kiernan Shipka) i Rose (Lucy Boynton), których rodzice – z niewiadomych powodów – nie stawili się po odbiór córek. Równolegle, swoją podróż w kierunku Bramford kontynuuje Joan (Emma Roberts) – tajemnicza kobieta z mrocznym sekretem. Jej nadejście uwalnia demony, która zaczynają zagrażać Katherine i Rose. Czy zdane tylko na siebie uczennice zdołają powstrzymać moce, które przebudziły się w zapomnianych podziemiach szkoły?


Produkcja skierowana do osób, które lubią filmy o opętaniach, który również jak na razie nie obejrzałam, ale to chyba niedługo się zmieni i mam odnośnie tego filmu wysokie oczekiwania, ale ciekawe jak to w praktyce będzie bo słyszałam wiele negatywnych opinii. Ja to jedynie się skuszę ze względu na właśnie ten motyw opętać i że nie występują jumpscary, których ostatnio jest aż za dużo w większości horrorach.

Edit: Jeszcze rok temu byłam zdania, że jest to pewnie znakomita produkcja, ale niestety tak nie jest. Niestety już nie będę zmieniała tej listy, bo chyba nie ma sensu tego robić. Jedynie miejcie na względzie, że nie jest to dobra produkcja, chociaż wiadomo każdy ma inny gust i może dla innych taka produkcja zrobi wrażenie.


4. Baba Jaga
Nastoletnia Chloe (Boynton), opuszczona przed laty przez rodzinę, dorasta w sierocińcu. Po niespodziewanej wizycie swej matki, rzeźbiarki Jess (Sackhoff), dziewczyna powraca w okolicę, w której się wychowała. Wraz z przyjacielem dociera do tajemniczej posiadłości, o której krążyły mroczne opowieści. „Zastukaj raz, by ją obudzić, dwa, by z martwych wstała”... Według legendy, dom zamieszkuje okrutny demon, znany ze słowiańskiej mitologii. Dziewczyna postanawia zmierzyć się z mitem, otwierając drzwi, które na zawsze miały pozostać zamknięte. Aby przeżyć, będzie musiała stoczyć walkę nie tylko w świecie rzeczywistym, ale również w przerażającym miejscu, z którego pochodzi demon.


Jak zawsze mimo negatywnych opinii jestem chętna obejrzeć tą dziwną produkcję o tytułowej wiedźmie, która zabije wszystkich kto zapuka do jej chatki. Demoniczna starucha mam nadzieję, że będzie warta obejrzenia i nie jest takim dnem jak się mówi.


5. Uciekaj
Wstrząsający thriller „Uciekaj!” to historia młodego czarnoskórego chłopaka, Chrisa Washingtona (Daniel Kaluuya), który wybiera się z wizytą do rodziców jego białej dziewczyny – Rose Armitage (znana z serialu „Dziewczyny” Alisson Williams). Szybko orientuje się, że atmosfera domu jest, mówiąc delikatnie, dziwna. Nie spodziewa się jednak, że powodem zaproszenia nie jest wyłącznie chęć poznania go przez rodziców Rose. Chris wierzy, że nerwowa atmosfera panująca w domu Armitage’ów wynika z przyczyn rasowych. Niedługo jednak odkryje zadziwiającą prawdę. Prawdę, jakiej nie mógł się spodziewać...

Jak dla mnie jest to świetny horror, który uważam, że warto obejrzeć go ze względu na napięcie, które już od początku panuje. W ciekawy sposób została poprowadzona akcja filmu i przez swoją psychodeliczność zasługuje na to aby ją obejrzeć. Ukazanie jakby dyskryminacji ze względu na kolor skóry to jest dość ciekawe i takie problemy powinny być coraz częściej ukazywane w popkulturze.


6. To przychodzi po zmroku

Wyobraź sobie koniec świata. A teraz wyobraź sobie coś znacznie gorszego… Paul za wszelką cenę stara się ochronić swoją rodzinę przed nadciągającym, tajemniczym złem. Na całym świecie nie ma dla nich bezpiecznego miejsca, oprócz osamotnionego domku w środku lasu. Żyją według surowych zasad, chcąc przetrwać najgorsze. Sytuacja komplikuje się, gdy do chatki w lesie trafi kolejna rodzina poszukująca schronienia.

Horror, który muszę mimo wszystko obejrzeć, chociaż ponoć nie jest to typowy horror a raczej taki mroczny thriller ale mimo wszystko wypadałoby obejrzeć. Ukazywanie apokaliptycznego świata to jest coś co na prawdę lubię i sam strach ludzki wraz z poczynaniami jest czymś godnym uwagi.

Edit: Kolejna produkcja która nie powinna się znaleźć na tej liście, chociaż słyszałam odnośnie jej wiele pozytywnych recenzji. Niestety dla mnie ta produkcja nie zrobiła wrażenia, a wręcz nie podobał mi się całokształt. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to horror i wiedziałam, to oglądając tą produkcję. Zdawałam sobie sprawę, że panuje tam jakaś zaraza i nie będzie tłumaczone co tam się dzieje, jak to wygląda, a jedynie będziemy skupiać się na pewnej rodzinie, ale jednak coś mi w tej produkcji się nie podobało. Pewnie dla większości ludzi się ona spodoba, niestety ja się na tym filmie zawiodłam przez zakończenie jego.


7. Annabell: Narodziny zła

Annabelle powraca! Kilka lat po tragicznej śmierci córeczki lalkarz i jego żona przyjmują pod swój dach zakonnicę i dziewczynki z sierocińca, które niedługo potem staną się celem opętanego dzieła rąk lalkarza - Annabelle. 

Horror, który oglądałam dość dawno, bo w zeszłym roku i to chyba nawet w tym miesiącu.  Może i nie jest to jakaś fenomenalna produkcja, ale moim zdaniem i tak jest to ciekawy horror. Muszę przyznać, że bardzo lubię sięgam po tego typu produkcje i w pewnym stopniu nie zawiodłam się na tym filmie, z czego się cieszę. Dużym na pewnym minusem jest fakt, że za dużo jumpscarów było i czułam momentami natłok, ale jeśli ktoś lubi filmy o opętaniach to jest idealna propozycja. Oczywiście jeśli chcielibyście dowiedzieć się coś o tej produkcji zapraszam tutaj.


8. Polaroid

 Nastolatka Bird Fitcher kupuje w antykwariacie tajemniczy aparat. Polaroid czasy świetności ma już za sobą, ale jest wciąż sprawny. Grupa przyjaciół uznaje go za doskonały gadżet na zbliżającą się imprezę, ale niedługo potem osoby uwiecznione na zdjęciach zaczynają ginąć w niewyjaśnionych okolicznościach. Czy bohaterom uda się oszukać przeznaczenie i powstrzymać wydarzenia prowadzące do tragicznego końca?

Mam kolejny raz nadzieję, że będzie to godna obejrzenia produkcja, która ma ukazać nam tytułowy aparat, który zabija może nie dosłownie. Ale jeśli zrobisz zdjęcie to osoba na zdjęciu umrze, więc może być ciekawie. Gra aktorska również jest ciekawa, więc jak na razie nic nie pozostaje mi tylko jednak czekać aż obejrzę.


9. TO

Kiedy w mieście Derry w stanie Maine zaczynają znikać dzieci, grupa dzieciaków musi stawić czoła swoim największym lękom. Na ich drodze staje nikczemny klaun o imieniu Pennywise, który zapisał się na kartach historii jako morderca lubujący się w zadawaniu bólu. Film oparty jest na motywach niezwykle popularnej powieści Stephena Kinga pod tym samym tytułem, która przeraża czytelników od dziesięcioleci.

Jak dla mnie rewelacyjna produkcja o demonicznym klaunie, który zabija biedne dzieci. Mimo, że straszydła praktycznie cały czas się ukazywały to jednak w tej produkcji było to potrzebne, bo ukazać trzeba było strach dzieci, które mają jakieś swoje lęki. Jak dla mnie idealna pozycja na horrorowy seans, bo wszystko ze sobą współgrało.

10. Linia życia

Pięcioro studentów medycyny pragnie poznać tajemnicę tego, co niedostępne człowiekowi. Chcąc dowiedzieć się, co znajduje się tuż za granicą życia, biorą udział w niebezpiecznym, śmiałym eksperymencie. Poprzez czasowe zatrzymywanie akcji serca doświadczają stanów bliskich śmierci. Coraz bardziej ryzykowne badania zmuszają młodych ludzi do skonfrontowania się z grzechami przeszłości oraz paranormalnymi konsekwencjami wtargnięcia na „drugą stronę”.

Kolejny zresztą horror, który jeszcze nie obejrzałam, ale również niedługo mam zamiar to zmienić. Igranie ze śmiercią to jest coś co od dłuższego czasu lubię w filmach i ciekawie się to ogląda. Mam nadzieję, że tak też będzie i tutaj, chociaż coraz bardziej mam mieszane uczucia.

Komentarze

  1. Autopsja Jane Doe jest naprawdę dobra. To mnie trochę rozczarował może dlatego, że czytałam książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Większości jeszcze nie znam :D aż dziwne

    OdpowiedzUsuń
  3. Lista dobra dla fanów gatunku. Ja nie oglądam, bo się boję😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się też się boję horrorów, ale czasem warto wystraszyć się :D

      Usuń
  4. Oglądałam sporo horrorów ale tych nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szaleństwo! Świetna lista. Nie rozpisane elaboraty a krótko i zwięźle, i tak by zachęciło. Ja uwielbiam film "Uciekaj!" i "Wizyta", prawdopodobnie wyszły spod ręki tego samego reżysera. Bardzo lubię oglądać filmy tego gatunku. Mają w sobie to COŚ.

    Pozdrawiam,
    EM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałam Wizyty ale również mam zamiar obejrzeć, bo słyszałam, że świetna produkcja. Dziękuję, że do czegoś się przydałam :)

      Usuń
  6. Super polecenia, a "To" jest wręcz mega <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za tym "świętem" no może oprócz przebierania się. A horrory nie lubię, boję się ich oglądać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to nic nie mam do tego święta, ale sama nic nigdy nie robiłam :). Mam tak samo ale czasem warto obejrzeć :)

      Usuń
  8. Horrory to nie moja bajka, za bardzo się boję :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiało grozą! Szczere nie lubię horrorów - i żadnego nie znam...wolę poczytać dobrą kryminalną książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniej więcej połowę z nich oglądałam. Mnie straszy też Rec. Brrr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rec muszę przyznać, że dość straszny jest ale mnie to już horrory o zombie nie straszą ;)

      Usuń
  11. Uwielbiam horrory polecam jeszcze Madhouse

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie filmu :) z chęcią go kiedyś obejrzę ;)

      Usuń
  12. Nie oglądam horrorów, boję się! A Halloween nie obchodzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jako fanka horrorów, obejrzałam wszystkie z twojej listy i uważam, że ten rok obfituje w całkiem niezłe horrory, z których "Uciekaj" i "Annabell Narodziny Zła ", (była nieporównywalnie lepsza od jedynki), wróciły moją wiarę w reżyserów tego trudnego gatunku. A "To przychodzi po zmroku" koniecznie obejrzyj, to nie jest typowy horror, ale takie filmy powinno się obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze nie oglądałam jeszcze jedynki Annabell ale kiedyś na pewno obejrzę :). Mam właśnie zamiar już niebawem obejrzeć ten To przychodzi po zmroku, bo dużo pozytywnych recenzji słyszałam :)

      Usuń
  14. "Widmo" i "Droga bez powrotu" rządzą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam te dwie produkcje ale na mnie jakiegoś wrażenia nie zrobiły ;)

      Usuń
  15. Droga bez powrotu, to oglądałam ale już jakiś czas temu. Ostatnio nic strasznego nie udało mi się oglądać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mało teraz jest strasznych filmów i mam nadzieję, że to się zmieni. Chociaż ostatni czasu dość ciekawe premiery się pojawiają :)

      Usuń
  16. kiedys uwielbialam horroy a teraz z perspektywy czasu sa to najglupsze i beznadziejne filmy

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja uwielbiam filmy na podst ksiazek Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo, że nie czytałam jego książek to również dość często sięgam po ekranizacje kinowe :)

      Usuń
  18. Pozmieniało się na Twoim blogu. ;) Muszę się przyzwyczaić. Nie lubię horrorów ani Halloween.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż tak dużo się nie zmieniło ale mam nadzieję, że teraz też się p0doba :)

      Usuń
  19. Kiedyś uwielbiałam oglądać horrory, ale potem mi się zmieniło i teraz mnie odstręczają raczej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to zawsze miałam na odwrót, chociaż nadal boję się niektórych sama oglądać :)

      Usuń
  20. Pół znam a pół zaraz poznam bo zaczynam oglądać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz