Apokaliptyczny świat bez zombie, czyli recenzując perwszy sezon The 100



Chciałabym omówić dla was kolejny raz serial, który zaczęłam oglądać jakiś rok temu i niestety zaprzestałam po pierwszym sezonie, chociaż jeszcze powrócę do oglądania jego. Tak, więc postaram się wam zrecenzować serial, który w chwili obecnej ma 4 sezony, a chodzi o The 100.

Ci co nie wiedzą jest to serial opowiadający jakby o apokaliptycznej Ziemi, ale konkretniej chodzi o to, że grupa 100 ludzi a raczej młodych kryminalistów zostało wysłanych na planetę Ziemia, by sprawdzić czy da się na niej żyć. Jak można się domyśleć w  pewnym stopniu można ale trzeba walczyć o przetrwanie, bo nie tylko oni tam żyją. Przecież nie może być tak łatwo, że tylko oni będą tam żyć i wszystko pięknie ładnie będzie się układało. Oprócz tego nie tylko ukazane są losy tych postaci ale także tam w kosmosie. W sumie powinnam jakoś inaczej zacząć moją recenzję ale w sumie co to za różnica i tak dowiecie się o czym to serial i czy mi się podoba czy też nie. Więc ludzie, żeby się ratować w trakcie apokalipsy z różnych kontynentów wyruszyli w kosmos gdzie sobie żyli na tzw. Arce. Tak żyło wiele ich pokoleń niestety ludzi było za dużo i tlen im się kończy, bo przecież nie ma tak łatwo, że będzie tam wiecznie tlen, kiedyś się musi skończyć a tym bardziej w kosmosie. No i tak została nasza 100 poświęcona aby zobaczyć czy jest życie na Ziemi. Oczywiście jest bo po co miałby taki serial zostać stworzony. Ale jest niestety  jeden minus nie tylko oni tam są. Znajdują się tam Ziemianie, Kosiarze i pewnie coś tam jeszcze. Jak można się domyślić Ziemianie nie są zadowoleni z tego, że coś spada z nieba i zajmuje ich ziemie. Nie można w humanitarny sposób porozmawiać ani nic bo przecież po co, najlepiej mordować. Ale to nie jest jedyne co widujemy w tym serialu, oprócz tego  opowiada też o tych co zostali tam na górze i też musieli walczyć o przetrwanie, bo tlen ucieka i trzeba wiedzieć co robić dalej. Jakie decyzje podejmować aby było lepiej a nie tylko gorzej i oczywiście kogo trzeba poświęcić by innym żyło się lepiej.



Jeśli chodzi o nasze postacie to nie będę za dużo się wypowiadać, bo jest na prawdę spora część postaci, którzy odgrywają tutaj ważne role i dzięki nim w dużej mierze jest ten serial. Mimo, że obejrzałam tylko pierwszy sezon widać jak  z odcinka na odcinek każdy się zmienia. Jeden na gorsze, drugi właśnie na lepsze. Jak to zwykle w serialach ma się swoje ulubione postacie, którym się kibicuje i widać, że dobrze odgrywają swoje role. Niestety przy niektórych postaciach widzę, że niezbyt się postarali, ale przecież nie każda postać musi być idealna, bo to trochę dziwne by było.

Serial ten bardzo podoba mi się ze względu na swój klimat. Ukazywanie apokaliptycznej ziemi jest czymś co bardzo lubię i miło mi się ogląda takie produkcje. Niebawem może zrobię takie zestawienie seriali o podobnej apokaliptycznej tematyce co wy na to?

Wszystko co jest takie nierealistyczne to jest to co lubię, ale może się mylę przecież nie wiadomo co może przynieść nam los, ale takich rzeczy na pewno się nie doczekamy. Nasze pokolenie takich sytuacji nie dożyje, może kiedyś nasi wnukowie lub jeszcze dalej takich czasów dożyją. Ale nie ma co myśleć o czymś takim liczmy, że nie będzie tego końca świata.

Tak więc wróćmy do omówienia serialu. Tak zauważyłam, że zawsze takim filmom towarzyszy taka mroczna aura gdzie nie wiadomo co dalej może się wydarzyć, czy coś niespodziewanie się stanie dla danej postaci. Najgorsze jest jak ulubione postacie muszą ucierpieć, ale co można zrobić tak to jest w serialach i nie ma co przywiązywać się co do niektórych osób. Już niestety tak to już jest w takich serialach i różnie może być z daną postacią, nie zawsze jest pięknie i kolorowo. Zwykle to te złe, wkurzające będą jak najdłuższej na ekranie by tylko po wkurzać nas widzów, ale takie jest tylko moje zdanie.

Oczywiście jest to serial gdzie są jakieś  brutalne sceny ale nie takie jak, np. w grze o tron, ale topór w głowie może się pojawić co chyba jest najbardziej krwawym momentem w the 100. Na pewno sporo śmierci spotka naszych bohaterów i ze 100 pod koniec zostanie malutka garstka ich, ale oczywiście naszych głównych bohaterów nic złego nie spotka chociaż nie mam pojęcia jak to będzie w 2 sezonie i w dalszych sezonach. Jak na razie skończyłam pierwszy sezon, więc nie mogę za dużo się wypowiedzieć. Może niebawem powrócę do tego serialu, ale jeszcze nie wiem kiedy, mimo, że serial zaintrygował mnie.



Ale ta technologia w tym serialu jest niesamowita a raczej tam w kosmosie. Tego czego oni wszyscy dokonali powala na nogi i z ciekawością się to wszystko ogląda. Chciało by się, żeby tak było jak tam zostało to wszystko ukazane ale poczekajmy kilka lat i my będziemy dysponowali taką niesamowitą technologią, na co z niecierpliwością czekam. Ale chyba to jest jedyna rzecz którą chciałabym we współczesnym świecie. Tak to nie wyobrażam sobie, żeby reguły, które tam panują przedostały się do naszego realnego świata. Jak za małe przewinienie od razu kara śmierci i to jeszcze taka okrutna i na dodatek pewnie w męczarniach. Ale tak po dłuższym zastanowieniu się pewnie bardzo podobnie jest w naszym społeczeństwie władza wszystko robi za naszymi plecami, ukrywa się te mroczniejsze rzeczy bo po co społeczeństwo ma wiedzieć wszystko. Ale jestem zdania, że im człowiek mniej wie tym lepiej śpi.

Podsumowując jestem ciekawa jak rozwijają się dalsze losy tych wszystkich postaci i nie mogę doczekać się powrotu do niego, jak tylko to będzie możliwe. Jak wspomniałam bardzo lubię takie apokaliptyczne produkcje, gdzie trzeba walczyć o przetrwanie.

Komentarze

  1. Jeżeli lubisz takie produkcje to mogę polecić Ci "Ciche miejsce", które wyszło ostatnio. Może i to nie serial, ale film jest świetny i obsadzony w tego typu klimatach ;)
    Pozdrawiam
    Prince Of Pain
    www.dreaminthedarkness.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie filmu :) Niebawem miałam obejrzeć tą produkcję, bo słyszałam same pozytywne recenzje na jej temat :)

      Usuń
  2. Słyszałam o tym serialu, ale nie oglądałam. W sumie ostatnio jestem na bieżąco z serialami, które oglądam regularnie i czekam właśnie na nowe odcinki to może zobaczę The 100? To nie jest głupi pomysł, może mi się spodoba. Pozdrawiam ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaczęłam oglądać. Podoba mi się! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to bardzo się cieszę, że się spodobał :)

      Usuń
    2. Może jeszcze jakiś serial z mojej listy tobie się spodoba i daj znać jak dalej Ci się podoba serial :)

      Usuń

Prześlij komentarz